Захист прав споживачів

За консультаціями з питань захисту своїх прав споживач має право звернутись до Лиманської міської  ради кабінет 308
телефон 06 (261) 41239


Інспекція з питань захисту прав споживачів в Донецькій області

Адреса: м.Краматорськ, бульвар Машинобудівників, 37, 1-й поверх, кабінет122
телефони:
099 151 64 06
063 543 16 72
067 795 84 24

Урядова телефонна “гаряча лінія” працює за номером: 0-800-507-309
Дзвінки зі стаціонарних телефонів у межах України – безкоштовні.
Для мешканців м. Києва міський номер телефону урядової “гарячої лінії”: (044) 284-19-15
Для громадян України, які перебувають за кордоном, номер телефону урядової “гарячої лінії”: +38(044)284-19-15
Урядова “гаряча лінія” працює цілодобово. Надіслати звернення до органів виконавчої влади можна через веб-сайт Урядового контактного центру www.ukc.gov.ua
Державна інспекція з питань захисту прав споживачів:
Адреса: 03680 м. Київ-150, вул. Горького, 174, тел.: (044)528-54-38
Прес-служба E-mail: nv@dsiu.gov.ua  тел.: (044)528-94-38
Служба діловодства (044)528-92-44
Телефон «гарячої лінії»
Початок щоденної роботи – 9.00
Перерва 13.00 - 13.48
Закінчення щоденної роботи: понеділок – четвер 18.00, п’ятниця – 16.45
(fax) 528-56-00    E-mail: dsiu@dsiu.gov.ua

 

 

Якщо Ви плануєте покупку товару або замовлення послуги, перед оплатою покупки (послуги) необхідно з'ясувати:  адресу виробника (продавця) і підприємств, які уповноважені ним приймати претензії від споживача та виконувати ремонт, а також технічне обслуговування. дату виготовлення товару;  ціну, умови та правила придбання товару;  гарантійні зобов'язання виробника;  правила і умови ефективного та безпечного використання товару;  термін служби (придатності) товару і відомості про необхідні дії споживача по його закінченні, а також можливі наслідки при невиконанні вказаних дій; 
Обов´язки споживачів:

1) перед початком експлуатації товару уважно ознайомитися з правилами експлуатації, викладеними в наданій виробником (продавцем, виконавцем) документації на товар;

2) в разі необхідності роз'яснення умов та правил використання товару - до початку використання товару звернутися за роз'ясненнями до продавця (виробника, виконавця) або до іншої вказаної в експлуатаційній документації особи, що виконує їх функції;

3) користуватися товаром згідно з його цільовим призначенням та дотримуватися умов (вимог, норм, правил), встановлених виробником товару (виконавцем) в експлуатаційній документації;

4) з метою запобігання негативним для споживача наслідкам використання товару - застосовувати передбачені виробником в товарі засоби безпеки з дотриманням передбачених експлуатаційною документацією спеціальних правил, а в разі відсутності таких правил в документації - дотримуватися звичайних розумних заходів безпеки, встановлених для товарів такого роду. 

Гарантійний строк – строк, протягом якого виробник (продавець, виконавець або будьяка третя особа) бере на себе зобов’язання про здійснення безоплатного ремонту або заміни відповідної продукції у зв’язку з введенням її в обіг. Стосовно продукції, на яку гарантійні строки або строк придатності не встановлено, споживач, згідно п. 5 ст. 7 Закону України “Про захист прав споживачів”, має право пред’явити продавцю (виробнику, виконавцю) відповідні вимоги, якщо недоліки було виявлено протягом двох років, а стосовно об´єкту будівництва – не пізніше 10 років. Гарантійні терміни обчислюються від дня продажу товару, або починаючи від дня передачі товару споживачеві, якщо товар потребує спеціальної установки (підключення) чи складання – від дня їх здійснення. Строк придатності обчислюється, починаючи від дати виготовлення. На сезонні товари гарантійні строки обчислюються від початку відповідного сезону. Прослідкуйте, щоб при оформленні технічного паспорту на складно побутові товари, в ньому були проставлені дата продажу, підпис матеріально відповідальної особи, завірені штампом (печаткою) магазину. 

Перелік товарів, з яких утворюється обмінний фонд (постанова КМУ від 19.03.94р. 172) 
- Телевізори 
- Морозильники
-  Мікрохвильові печі
- Магнітоли
- Кухонні машини
- Магнітофони
- В'язальні машини
- Радіоприймачі
- Пилососи 
- Холодильники 
- Електропраски 
- Електроміксери 
- Пральні машини 
- Електросоковижималки 
- Апарати телефонні, у т. ч. мобільного зв'язку

- Персональні комп'ютери та комплектуючі частини до них, Апаратура для відеозапису та відтворення зображення і звуку,
- Електрочайники,
- Електрофени,
- Електрокавоварки. 

У разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку недоліків, Ви на підставі пункту 1 статті 8 Закону України “Про захист прав споживачів” маєте право за своїм вибором вимагати від продавця або виробника: 
1) пропорційного зменшення ціни товару; 
2) безплатного усунення недоліків товару в розумний строк 
3)відшкодування витрат на усунення недоліків товару.
На письмову вимогу споживача на час ремонту йому надається (з доставкою) товар аналогічної марки (моделі, артикулу, модифікації) незалежно від моделі. Строк ремонту - 14 днів (з дати пред´явлення вимоги) або за домовленістю сторін. За кожний день затримки виконання вимоги про надання аналогічного товару та за кожний день затримки усунення недоліків понад установлений термін споживачеві виплачується неустойка в розмірі одного відсотка вартості товару. 
У разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку істотних недоліків (недолік, який робить неможливим чи недопустимим використання товару відповідно до його цільового призначення, виник з вини виробника (продавця, виконавця), після його усунення проявляється знову з незалежних від споживача причин і при цьому наділений хоча б однією з нижченаведених ознак: він взагалі не може бути усунутий, його усунення потребує понад 14 календарних днів, він робить суттєво іншим, ніж передбачено договором) які виникли з вини виробника товару (продавця, виконавця), або фальсифікації товару, підтверджених за необхідності висновком експертизи, споживач має право за своїм вибором вимагати: 
1) розірвання договору та повернення сплаченої за товар грошової суми; 
2) вимагати заміни товару на такий же товар або на аналогічний, з числа наявних у продавця. При пред'явленні своїх вимог продавцю або виробнику товару Вам необхідно скласти претензію. 
 

 

Права споживача при купівлі товару через інтернет-магазин регулюються статтею 13 Закону України «Про захист прав споживачів». Закон визначає обсяг інформації, який обов’язково має бути доведений споживачу до моменту замовлення товару. Перед покупкою товару в інтернет-магазині необхідно звернути увагу на наявність на сайті такої інформації: - найменування продавця, його місцезнаходження, порядок прийняття претензій; - основні характеристики продукції; - ціну, включаючи плату за доставку та умови оплати; - гарантійні зобов'язання; - інші умови поставки; - порядок розірвання договору. Як показує практика, споживач, придбаваючи товар через інтернетмагазин, у багатьох випадках не може реалізувати свої права, передбачені Законом України «Про захист прав споживачів», у першу чергу у зв’язку із неможливістю встановити найменування продавця та його місцезнаходження. Інша інформація, окрім адреси електронної пошти та номеру мобільного телефону, на сайті інтернет-магазину не вказується, що фактично робить споживача безправним при придбанні неякісного товару. Слід зазначити, що законодавством України під найменуванням юридичної особи розуміється його організаційно-правова форма та назва. Наприклад, ТОВ «АААА», ПП «ББББ», ПрАТ «ВВВВ», тощо. Для фізичної особи-підприємця – це прізвище, ім’я та по-батькові. Аж ніяк не може бути найменуванням продавця назва інтернет-магазину (сайту/домену). Крім того, у більшості випадків продавці не є власниками інтернетмагазинів. І навіть більше, через один інтернет-магазин реалізовувати товар можуть декілька десятків продавців. Стосовно місцезнаходження продавця слід мати на увазі, що адреси, які вказуються у накладних, згідно з якими споживач отримує замовлений товар, це зазвичай адреси, за якими розташовуються поштові відділення або відділення підприємства, що надає послуги з доставки відправлення. Також слід зазначити, що в разі покупки товару через інтернет-магазин споживач не має можливості безпосередньо ознайомиться з товаром, а орієнтується тільки на зображення товару, його текстовий або словесний опис. Користуючись таким становищем, недобросовісні продавці можуть реалізовувати неякісний, фальсифікований або контрабандний товар, або взагалі після отримання коштів можуть: не надіслати товар; надіслати товар, який споживач не замовляв; надіслати товар, технічні характеристики якого не відповідають заявленим на сайті. Окремо необхідно зазначити, що відсутність інформації про найменування та місцезнаходження продавця унеможливлює проведення перевірок з боку Держпродспоживслужби за скаргами споживачів. Держпродспоживслужба не має повноважень на проведення розшукових дій. Тому, щоб убезпечити себе від невдалої покупки в інтернет-магазині, зберегти кошти та нерви, радимо споживачам звертати увагу на наявність на сайті інформації, передбаченої статті 13 Закону України «Про захист прав споживачів», зокрема найменування та місцезнаходження продавця. У разі їх відсутності варто взагалі відмовитися від придбання товару в інтернет-магазині. Але якщо інформацію надано у повному обсязі – бажаємо Вам вдалої покупки! 

 

Продовольчі товари, лікарські препарати та засоби, предмети сангігієни.
Непродовольчі товари:
•фотоплівки, фотопластинки, фотографічний папір корсетні товари
•парфюмерно-косметичні вироби
•пір'яно-пухові вироби
•дитячі іграшки м'які
•дитячі іграшки гумові надувні
•зубні щітки
•мундштуки
•апарати для гоління
•помазки для гоління
•розчіски, гребенці та щітки масажні
•сурдини (для духових музичних інструментів)
•скрипічні підборіддя
•рукавички
•тканини
•тюлегардинні і мереживні полотна
•килимові вироби метражні
•білизна натільна
•білизна постільна
•панчішно-шкарпеткові вироби
•товари в аерозольній упаковці
•друковані видання
•лінійний та листковий металопрокат, трубна продукція,
•пиломатеріали, погонажні (плінтус, наличник), плитні матеріали (деревноволокнисті та деревностружкові плити, фанера) і скло, нарізані або розкроєні під розмір, визначений покупцем (замовником)
•аудіо-, відеокасети, диски для лазерних систем зчитування із записом
•вироби з натурального та штучного волосся (перуки)
•товари для немовлят (пелюшки, соски, пляшечки для годування тощо)
•інструменти для манікюру, педикюру (ножиці, пилочки тощо)
•ювелірні вироби з дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння

Увага! Тонометри не підлягають обміну
Тонометр - виріб медичного призначення. Відповідно до п.16 наказу Міністерства охорони здоров'я України від 10.07.2005 №360 «Порядок відпуску лікарських засобів і виробів медичного призначення з аптек та їх структурних підрозділів» вироби медичного призначення належної якості обміну не підлягають.
Радимо:
•    не купувати вироби медичного призначення в Інтернеті;
•    не купувати тонометри «з рук», в тому числі у людей, які можуть видавати себе за медичних працівників.
У разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку недоліків тонометру споживач, в порядку та у строки, що встановлені законодавством, має право вимагати:
1) пропорційного зменшення ціни;
2) безоплатного усунення недоліків тонометру в розумний строк;
3) відшкодування витрат на усунення недоліків тонометру.
У разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку істотних недоліків тонометру, які виникли з вини виробника тонометру (продавця, виконавця), або фальсифікації тонометру, підтверджених за необхідності висновком експертизи, споживач, в порядку та у строки, що встановлені законодавством і на підставі обов'язкових для сторін правил чи договору, має право за своїм вибором вимагати від продавця або виробника:
1) розірвання договору та повернення сплаченої за тонометр грошової суми;
2) вимагати заміни тонометру на такий же тонометр або на аналогічний, з числа наявних у продавця (виробника).
Вимоги споживача пред'являються на вибір споживача продавцеві за місцем купівлі тонометру, виробникові або авторизованому сервісному центру, який зазначено у супровідних документах.
Відповідно до п.30 наказу Міністерства економіки України від 19.04.2007 № 104 «Про затвердження Правил роздрібної торгівлі непродовольчими товарами» продавець (виробник) зобов'язані прийняти тонометр неналежної якості в споживача, видати йому документ, що підтверджує одержання тонометру, і задовольнити його вимогу на підставі письмової заяви, яка подається споживачем у двох примірниках. Один примірник цієї заяви повертається споживачу з відміткою продавця, (виробника), дати прийняття заяви,  прізвища, ініціалів та посади працівника, який прийняв заяву, другий - залишається у продавця (виробника).
При пред'явленні споживачем вимоги про безоплатне усунення недоліків тонометру вони повинні бути усунуті протягом 14-ти днів з дати його пред'явлення або за згодою сторін в інший строк.
За кожний день затримки усунення недоліків понад установлений строк (14 днів) споживачеві виплачується неустойка відповідно в розмірі 1% вартості тонометру.
Увага! Вимоги споживача розглядаються після пред'явлення споживачем розрахункового документа або за наявності гарантійного талону.

Підписка на розсилку
Розсилка матеріалів виконується за допомогою сервісу Google FeedBurner